In opdracht van kinderopvang Leuven gingen we met groepen kinderbegeleiders dieper in op allerlei aspecten van communicatie in teams. We namen een paar maanden later ook de verantwoordelijken hierin mee met een train-the-trainer rond teamcommunicatie.
We deden een heleboel oefeningen met de groep rond verbale en non-verbale communicatie, verbindend communiceren, feedback geven, eigen grenzen aangeven en nee leren zeggen en de verschillende gespreksvaardigheden. De oefeningen werden telkens uitgebreid besproken, (theoretisch) gekaderd én gelinkt aan de eigen praktijk.
In de train-the-trainer deden we dezelfde oefeningen en gebruikten we dezelfde kaders. Alles werd telkens vertaald naar het eigen team of individuele kinderbegeleiders.
Vind je dit uitnodigend?
Aarzel niet en Contacteer ons. Wij helpen jou(w) vormingen te ontdekken en uit te werken!