Voor de Week van de kinderopvang organiseerde het Huis van het Kind in Aartselaar een zaterdagvoormiddagvorming voor alle geïnteresseerde kinderbegeleiders uit de gemeente. De vraag die ze ons stelde was “Hoe blijf je gemotiveerd?”.
De groep bestond uit onthaalouders, kinderbegeleiders uit kinderdagverblijven en uit de buitenschoolse kinderopvang. Het startschot was een oefening rond universele psychologische basisbehoeftes en hoe je hier taal aan kan geven.
Daarna stonden we stil bij de verschillende vormen van motivatie, bij wat je wel en net niet of op een verkeerde manier en dus niet duurzaam, beweegt. Vanwege de diverse groep, werd er zoveel mogelijk teruggekoppeld naar de persoonlijke situaties van de deelnemers. Het resultaat wass dat de kinderbegeleiders met (nog) meer goesting terug vertrekken zijn naar hun job en inzicht hebben gekregen in wat hen daarin drijft (of niet).
Vind je dit uitnodigend?
Aarzel niet en Contacteer ons. Wij helpen jou(w) vormingen te ontdekken en uit te werken!